24 órás Motoros Túraverseny

TUDNIVALÓK, A BMW MOTOROS TÚRAKLUB MAGYARORSZÁG
2012. JÚNIUS 9-10-ÉN MEGRENDEZÉSRE KERÜLŐ 24 ÓRÁS TÚRAVERSENYÉHEZ
Kérjük, hogy csak azok jöjjenek el versenyzőként a rendezvényre, akiknek nevezését a rendezőség visszaigazolta!
Országosan, nyolcadik alkalommal rendezi meg a BMW Motoros Túraklub Magyarország 24 Órás Túraversenyét.
A verseny távja 1.284 kilométer Budapesttől Budapestig, amelyet 23 óra alatt kell teljesíteni, mert a táv felénél egy óra kötelező pihenőt tartunk. Ez, a 23 órát tekintve 55,80 km/órás átlagsebességet jelent, amely komoly úttévesztés nélkül, könnyen teljesíthető.

Start:     2012. június 9-én szombaton 12,02 órakor (első induló)
Indulási hely:     a Wallis Motor Pest Kft. emeleti parkolójából, Budapest, XIII.ker. Váci út 175.
Jelentkezési idő:     945-1030 óra között
A verseny jellege:     3 fős csapatverseny
Várható érkezés:     2012. június 10-én vasárnap 1130-tól az indulási helyre.
Pihenő:     egy órás kötelező pihenő 610 kilométernél.
Nevezési díj:     3.500,- Ft/fő, amely a rajtnál fizetendő, és magában foglalja a rendezés, a vacsora, a Verseny matrica, oklevél póló, és ettől az évtől egy kitűző költségeit

1.    Annak érdekében, hogy a verseny elsősorban a klasszikus tájékozódás viadala lehessen, az idén SEM HASZNÁLHATÓ a GPS, mobiltelefon, PALM TOP, és egyéb helyzet meghatározó készülék! Megkérünk minden versenyzőt, hogy az egyenlő küzdelemért, ezt az előírást tartsa be. A készülékeket a félreértések és kísértések elkerülése érdekében, HAGYJÁTOK OTTHON. Fenti készülékek használata esetén, a csapat eredményét nem vesszük figyelembe!

2.    A Versenyen mindenki saját felelősségére indul. A Klub és a rendezőség semmiféle anyagi ill. erkölcsi felelősséget nem vállal a keletkezett károk, ill. személyi sérülések esetén.

3.    A Verseny folyamán meghibásodott motorok elszállítását előzetes egyeztetés alapján, a Rendezőség vállalja, amennyiben ezt bárki is igényli.

4.    Már most is szeretnénk köszönetet mondani a MEGHÍVÓN látható szponzorainknak, akik segítségével a Verseny bizonyára még színvonalasabb lesz.

5.    A Versenyen való részvétel semmiféle jogosultságot nem ad a közlekedési szabályok áthágására, bírságolás esetén nem lehet hivatkozási alap.

6.    A motorkerékpárja műszaki állapotáért a résztvevő vállalja a felelősséget.

7.    A Verseny feladása esetén, legyen ez műszaki hiba, baleset, fáradtság stb. a résztvevő köteles felhívni bármelyik napszakban egy, a rajtnál megadott telefonszámot. Itt bemondja a nevét, rajtszámát és a kiadott útvonal leírás szerint azt a helyiséget (vagy legközelebbi helyiséget), ahol a Verseny feladására kényszerült. Ennek elmulasztása sportszerűtlen, hiszen a további ellenőrzőpontokon tartózkodó pontőrök hiába várják az érkezését

8.        A csapatok együttes haladásának és érkezésének ellenőrzés érdekében, az ellenőrző lapokra, a csapatok kötelesek felírni a csapatnév mellé, a három résztvevő motor rendszámát is. Ezeket a rendszámokat a pontőrök ellenőrzik és pecsételni csak abban az esetben fognak, ha a csapat tagjai hiánytalanul ott vannak az aktuális ellenőrző ponton.
A csapat tagjai kötelesek a forgalmi rendszámukat, látható formába hozni.
Az ellenőrző lap nem pótolható, tehát minden csapat gondosan rakja el a saját ellenőrző lapját a továbbindulások előtt, mert ennek hiányában, az egész csapat teljesítménye értékelhetetlen! Egyéni verseny nincs, a csapat csak akkor értékelhető, ha minden tagja célba ér!  Ennek ellenére, javasoljuk a „megfogyott” csapatoknak is a verseny befejezését, mert ha helyezést nem is lehet elérni, de mindenki kipróbálhatja a teherbíró képességét.
9.    Az útleírásokban található helységeket, csak és kizárólag a leírás sorrendjében lehet érinteni.  Ez azt is jelenti, hogy ha egy települést akár több irányból is el lehet érni, akkor is azt a változatot kell választani, amelyet az útleírás tartalmaz.
10.          Az ellenőrző lap és érkezés, ill. indulás az időellenőrző pontokra.

Az ellenőrző lap egyik oldala tartalmazza az ellenőrző pontok helyét, az aktuális összes kilométert az ellenőrző pontokon, az ellenőrző pontok közötti távolságot, a két ellenőrző pont közötti megengedett maximális utazási időt, a valóságos érkezési és indulási időt (pontőr tölti ki), a pontőr aláírását, a versenyző előírt indulási idejét és a legkésőbbi lehetséges érkezési idejét. Amennyiben a versenyző “időben” van, a valós érkezési idő a megengedett érkezési idővel, ill. a valós indulási idő, az előírt, indulási idővel megegyezik.
Az ellenőrző lap másik oldalára a megadott és az előre nem tudható, áthaladást ellenőrző pontok pecsétjei kerülnek.

Nem érdemes rohanni, mert korábbi érkezés esetén sincs azonnali indítás!

Korábbi érkezés esetén a mindenkori pontőr mögött legalább 10 méterrel meg kell állni. A pontőr elé kerülni tilos, ez 20 hibapontot jelent. A pontőrnek nem kötelessége az idő múlására figyelmeztetni, mindenki figyelje az aktuális versenyórán a közelgő indulási idejét.
Indulási idő előtt 2 perccel, az állomásokon lévő órák szerint, be kell sorolni a pontőr mögé. Ez alatt a 2 perc alatt a pontőr beírja a szükséges adatokat, majd elindítja a csapatot. A rajtoltatás után a csapatnak azonnal el kell hagynia a rajt zónát.

2000 hibapontot kap az a csapat, amely időellenőrző állomást hagy ki.
100 hibapont jár annak a csapatnak, amely nem az itiner szerint meghatározott irányból érkezik a pontra még akkor is, ha ezt nem késve teszi.
10 hibapontot jelent a késés minden megkezdett perce. A késve érkezőt a pontőr soron kívül indítja, beírva a valós érkezési és indulási időt, amely jelen esetben megegyezik.
A célban az ellenőrző lap adatai alapján a hibapontokat összegezzük, és ez határozza majd meg a végső sorrendet.
2000 hibapontot kap az a csapat, amely az aktuális ellenőrzőpontjáról, több mint 30 percet késik. Ezt a döntést azért hoztuk, mert a mezőny végén induló és a pontőr részére előírt harminc perces várakozási időt túllépő csapatok, már nem találják ott az ellenőrző bírót, így pecsétet sem kapnak. A mezőny első felében induló csapatok ezt megúsznák egy sokkal kevesebb hibapontot jelentő, késés büntetéssel, hiszen az ellenőrző pontok, még jóval hosszabb ideig tartottak nyitva.

11. Minden versenyző a már említett “ellenőrző lapon” túl megkapja az útvonal leírását. Az idő ellenőrző állomások az első versenyző előírt érkezési ideje előtt 30-60 perccel nyitnak (tehát, ha valaki olyan gyors, hogy a pontőr még nem érkezett ki a helyszínre, várjon türelemmel), összes induló elhaladása esetén azonnal, ill. az utolsó előírt indulási ideje után 30 perccel bezárnak, függetlenül attól, hogy mindenki áthaladt-e, vagy sem. Eszerint, ha valaki az utolsó csapat előírt indulási idejénél 30 perccel később érkezik, már ne keresse az állomáson a pontőrt, hanem induljon tovább, hátha a következő pontra még versenyidőben érkezik. Az ellenőrző pontok tehát a következőképpen zárnak:
Az első csapat előírt indulási ideje + regisztrált csapatszám x 2 perc + fél óra

12. A Verseny útvonalán elhelyeztünk néhány előre nem tudható áthaladást ellenőrző pontot. Ezek érintése nem időhöz kötött, de az áthaladás kötelező. Ez nem jelent problémát, ha valaki a 24 óra alatt az előírás szerinti útvonalat választja. A pontőr egy gyors pecsételés erejéig (az ellenőrző lap hátoldalára) megállítja a csapatot, majd rögtön útjára engedi. Ezeket a pontokat olyan területen helyeztük el, ahol az ellenőrző pont elkerülésével az előírt útvonalat rövidíteni lehet.

2000 hibapontot kap az a csapat, amely áthaladást ellenőrző pontot hagy ki.
100    hibapont jár annak a csapatnak, amely nem az itiner szerint meghatározott irányból érkezik a “titkos” pontra.

13. Ebben az évben is pontkereső szakasz teszi nehezebbé a küzdelmet, de az elmúlt évekhez képest, lényegesen alacsonyabb átlagsebességgel (az eddigi 60 km/h átlagsebességet, 48 km/h-ra csökkentettük). A csapatok feladata az lesz, hogy az indításnál egy külön ellenőrző lapon megkapott, de nem a legrövidebb útvonalon bejárható sorrendben felsorolt helyiségeket, saját útvonal választása alapján keresse fel és a megadott időn belül, gyűjtse be a pecséteket. A rajt/cél helye ugyanazon az ellenőrző ponton lesz, így szabadon választott a kezdési irány is. A rendelkezésre álló versenyidőből történő kicsúszást, megkezdett percenként, 10 hibaponttal büntetjük. 30 percen túli késés esetében, a csapat ugyanazt a büntetést kapja, mintha kihagyta volna bármelyik megkeresendő ellenőrzőpontot, azaz 2000 hibapontot gyűjtenek be. Tesszük ezt a mezőny végén induló és a pontőr részére előírt harminc perces várakozási időt túllépő csapatok védelmében, akiknél megeshet, hogy már nem találják ott az ellenőrző bírót, így pecsétet sem kapnak. A mezőny első felében induló csapatok, pedig akár másfél órás késésnél is megkaphatnák a pecsétet, hiszen az ellenőrző pontok, még jóval hosszabb ideig tartanak nyitva, mint a mezőny végén induló csapatoknál.

2000 hibapontot kap az a csapat, amely ezen a szakaszon, áthaladást ellenőrző pontot hagy ki, ill. 30 percen túli késést szed össze az útvonalán.

14. A tavalyi évhez hasonlóan, az idén is lesz egy itineres szakasz, a vasárnap reggeli órákban. A betét verseny lényege az, hogy a versenyzők a szokványos helyiségeket tartalmazó itiner helyett, erre szakaszra olyan útleírást kapnak, amelyben csak az irányok és a távolságok adottak. Ezek a résztávolságok annyira rövidek, hogy a kilométerórák számlálójának eltérése nem okoz komoly eltérést a mérésben. Ami elvárás: a csapatból legalább egy motor rendelkezzen működőképes, 100 méter pontossággal mérő kilométer számlálóval. Ennek hiányában javasoljuk a ma már elfogadható áron beszerezhető digitális bicikli kilométeróra beszerzését és felszerelését. Az etap egy részében, az aktuális pontőr jelzése alapján, egy előírt átlagsebességet kell majd tartani. Titok, hogy, hol lesz a mért szakasz vége, ezért izgalmas lesz, hogy mennyire tudjátok visszatartani a sok ezer lóerőt, az előírt átlagsebesség minél pontosabb eléréséhez. Az előírt átlagsebességtől történő eltérésért (akár felfelé, akár lefelé), büntetőpontokat adunk.

2000 hibapontot kap az a csapat, amely ezen a szakaszon, áthaladást ellenőrző pontot hagy ki.

15.    Óvás. Óvást, az eredményhirdetést követő egy órán belül lehet benyújtani
írásban, a helyszínen.
16.      Javaslatok, tanácsok.
Ne száguldozzatok, mert a túlzott sietség úttévesztéshez vezet. Nagyon nehéz sebességgel korrigálni a figyelmetlen vezetés miatt elveszített időt. A verseny 3 fős csapatverseny. Nem érdemes más csapatra ráakaszkodni, mert nem biztos, hogy jól tájékozódik. Ha nem vagy “képben” és a másik elkevert, időbe telik, mire helyre teszed magad. Ilyenkor nagyon fogynak a percek…
A 8. és 9. pontban jelzet pontgyűjtő, ill. itineres szakaszok útvonalának meghatározására, ill. gondos követésére ne sajnáljátok az időt. A megadott időre való érkezés alapfeltétele, a jó útvonal választás, ill. az itiner pontos követése.
Szombaton éjszaka motoroztok, így számolni kell az éjszakai disco forgalommal, amely köztudottan életveszélyes. Az idei versenyen is fokozottan figyelni kell figyelni az éjszakai vad mozgásra és ügyelni kell az üzemanyagszintre is. Az útvonal leírásokban ismét megadtuk a verseny útvonalán található benzinkutak feltalálhatóságát és nyitvatartási idejét.
Erős pirkadati és reggeli fáradtság esetén ne szégyelljetek egy rövid időre megállni és a testet átmozgatni. Ezzel az agy vérellátása is javul.
Reméljük, hogy ez a fárasztó, motort és motorost próbáló komoly játék tetszeni fog és vasárnap elégedetten pihenitek ki a 24 óra fáradalmait.

Várjuk tehát jelentkezéseiteket, 2011. április 16-tól, május 22-ig a BMW Motoros Túraklub Magyarország honlapján, a megfelelő link alatt.

Üdvözlettel, a

Verseny Rendezősége